Metin szerverek szemléje és kritikája

Metin szerverek szemléje és kritikája

WildStar2

Vadnyugat koreai módra

2024. május 23. - Metinkritikus

A WildStar nevű szervert egy gyűjtőoldalon találtam, azonnal rá is repültem mert átdolgozott midschool játékmenetet ígért, de a leírásban oldschool szerepel, ezért ki akartam deríteni, hogy akkor most mi az igazság.

Nemzetközi szerver, én angol nyelven játszom, itt a fordítás minősége a játék elején tökéletes. Mivel 112 a maximálisan elérhető szint, ezért én úgy döntöttem, hogy 75-ig mindenképp kihúzom a karimat. Testi warit csináltam, a map1-en álltam meg egy kicsit, tekintettel arra, hogy a játékmenet rövid, valószínűleg van értelme farmolni mindenhol.

Van speciális leltár, a automata forgatórendszer és én pozitívumnak élem meg, hogy a játék nem sóz rám egyből küldetést. Biosz és dungeon gyorsgombok szintén vannak a minimapnál. Az antiexp gyűrű nem jár automatikusan, 100k yang a vegyesnél.

A kezdő ládákban 3 órás sárkányborasztó boostok vannak és ilyen-olyan szerverekről összekukázott kezdő kosztikat kaptam. A hit értékem átlagos, tehát a 15-ös metin 20-as szinten olyan 10 másodperc alatt le van csapva. Az eventnaptrába belepillantva (gyorsgomb a leltár gombja mellet van) néhány órás, de több napos események is vannak, a teszt alatt is fut két esemény is.

Az első teleportálásnál köszön vissza a román nyelv, mert elérkezettnek láttam az idejét a map2-re látogatni. A map2-n már tetten érhető az oldschoolokra jellemző invertory szemetelés. Leginkább metinek püfölése a feladat, de 30-as fegyóval is elég tesco gazdaságos a sebzés, már most megfogalmazódik egy buff igénye.

A yangdrop nem túl nagy, a kövek ütésével esik néhány aranyrög, amik 100k yangért boltban eladhatók, de nincs is szükség milliárdokra. Az általam talált legdrágább áru a piacon 250m yang volt.

Van néhány visszás dolog, amit felfedeztem 30 szint alatt. Tojásból kikeltetős, szeméttel etetendő pet rendszer van a szerveren, de az alapleltárt kulcsokkal kell bővíteni, ergo saját farkába harapó kígyóként sejlik fel a logikai bukfenc, hogy mégis hova gyűjtse a player a szemetet, amit a mobok dobálnak szorgalmasan. A másik a sé. Rájöttem, hogy meg kéne néznem, mennyiben megy a sé, de legnagyobb meglepődésemre privát úton kell igényelni és személyes revolut számlára kell befizetni az ellenértéket, azaz nem egy vállalkozás, hanem egy magánember zsebébe megy a pénz. Itt már kevéssé éreztem magam biztonságban, mert a nem cég alatt futó szerver azért elég veszélyes tud lenni. Igazából arra sincs biztosíték, hogy megkapod a pénzedért a sét, mert egy random idegen emberen múlik és nem egy rendszer folyósítja a befizetésedért, mint a legtöbb helyen.

Itt hívnám fel, minden olvasó figyelmét, hogy mindig más jelszót használjon, akár generáljon minden regisztrációhoz jelszót, mert egy ilyen kétes oldalon simán visszafejthetik és bizony az elég nagy gond, ha máshol is ugyanazok a belépési adatai.

A következő részében a játékmenetnek nincs különösebb megkülönböztető jegye a többi 12 egy tucat mid szervertől, ezért elálltam a folytatástól 50-es szintnél. Játékossal nem nagyon találkoztam 10 online óra alatt.

Összefoglalva, ha megteszed a szükséges óvintézkedéseket, akkor egy 2-3 fős baráti társaságnak megfelel, ha a freetoplay részét használjátok. A szerver által kínált módon én sé beszerzését nem javaslom. 

Semmilyen átdolgozást nem kapott, amitől ez egyedinek lenne nevezhető. Néhány ikont és receptet kicseréltek, de ennél több munkát nem öltek bele, sőt, én azt mondom, hogy inkább lassítva lett a játék, mint felújítva, tehát visszafejlődés figyelhető meg a dizájnban (értékek, receptek, stb.), sem mint világrengető innovatív ötletek.

Leginkább az a benyomásom, hogy egy (vagy több) fiatal üzemelteti, némi zsebpénzt remélve belőle. De hogy ne maradjak adós, mutatom a pontozást.

metin2kritikus_borito.png

Átlagos (5,75/10 pont)

Root típusa (midschool): 0.5 pont

Játékmenet (átlagos): 0.5 pont

Kezelhetőség (átlagos): 0.5 pont

Leltár (speciális, de az alapleltár bővítendő): 0.75 pont

Fordítási minőség (átlagos): 0.5 pont

Játékosok száma (elenyésző): 0 pont

Ingame wiki (van): 1 pont

Infláció mértéke (elenyésző): 1 pont

Karakterépítés (átlagos): 0.5 pont

Helper/Team (random időpontokban elérhető): 0.5 pont

Összpontszám: 5.75 pont

 

A bejegyzés trackback címe:

https://metinkritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr9618411553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása