Metin szerverek szemléje és kritikája

Metin szerverek szemléje és kritikája

A blogról

Miért jött létre az oldal?

2024. május 23. - Metinkritikus

Üdv!

 

Köszi, hogy benéztél. Ez azt jelenti, hogy te is érintkeztél már életedben egyszer a Metin2 játékkal, ezért kerested fel az oldalt. Ne bánd, jó helyen jársz!

A magam problémájából kiindulva, valószínűleg nem én vagyok az egyetlen, aki szervert keres, de nem igazodik ki a gyűjtőoldalak értékelésén. Egyik felhasználó az egekig magasztalja, míg a másik lehúzza az értékelését. Nagy a szórás abban is, hogy magyar vagy nemzetközi szerveren szeretnél-e játszani, a szerver egyáltalán üzemelni fog-e a nyitás után fél évvel is, vagy csak eladásra gyártottak a developerek egy rootot és két hónap múlva bottal ütheted a nyomát az egésznek (az adataiddal együtt).

Személy szerint engem frusztrál az erős pay2win irányzat is. Ha azt látom, hogy csak fizetős cuccokkal tudok haladni, akkor elmegy a kedvem, mert nagy hátrányba kerülök, ha nincs kedvem fizetni, vagy egyszerűen nincs erre pénzem. Úgy gondolom, hogy a SÉ és egyéb elektronikus fizetőeszközök megvásárlása ne legyen szükséglet egy metines játékban, legyen inkább az az elismerés és támogatás jelzőeszköze a fenntartók felé.

Természetesen tudom, hogy az én szempontjaim szubjektívek, ezért terveztem meg egy olyan felépítést ezeknek a szerverkritikáknak, melynek elolvasásával el tudod dönteni, hogy a szerver a te világod vagy sem, de a saját szempontjaim alapján összeraktam ezekhez az összefoglalókhoz egy pontozási rendszert, ami ugyan szubjektív, de a pontozás részletei alapján is dönthetsz. Persze minden szerver weboldalának a linkjét beteszem, hogy egy kattintással ugorhass is a regisztrációra, ha tetszik, amit olvastál.

Szöveges értékelés

A szöveges értékelésben összeírom, hogy mit tapasztaltam a szerveren. Megpróbálok hétköznap és hétvégén is felnézni a szerverre, hogy mennyien játszanak és megosztom a benyomásaimat. Ha tudok, kapcsolatba lépek a teammel és játékosokkal is, hogy mennyire segítőkészek és próbálom kipuhatolni a véleményüket is.

Tehát szövegesen összefoglalom a tapasztalataimat, azt, hogy mennyit sikerült haladni, ami alapján véleményt alkottam. Igyekszem mindenre kitérni, amit csak megtudok útközben.

 

Pontozás

 

Én a 10-es számot fogom maximálisnak tekinteni. 7,5 felett válik ajánlottá, 4,5-7,4 között átlagos, 4,4 alatt nem ajánlott.

A lényeg, ami alapján pontozok:

  1. Root típusa: itt azért a newschool kapja a maximális pontszámot, mert azzal sokat dolgoztak a fejlesztők és teljesen egyedi játékmenetet alakítottak ki.

    • Oldschool: 0 pont
    • Midschool: 0.5 pont
    • Newschool: 1 pont
  2. Játékmenet: értelemszerűen, a root típusához mérten értékelem. Egy oldschoolnál azért akár hetekig kénytelen vagy egy bizonyos szinten maradni.

    • Vontatott/túl gyors: 0 pont
    • Átlagos: 0.5 pont
    • Megfelelő: 1 pont
  3. Kezelhetőség: itt leginkább a dizájnelemeké a hangsúly, hogy mennyire könnyítik meg a kezelést, vannak-e hasznos gyorsgombok, stb.

    • Nehezen kezelhető: 0 pont
    • Átlagos: 0.5 pont
    • Könnyű: 1 pont
  4. Leltár

    • Hagyományos: 0 pont
    • Bővített: 0.5 pont
    • Speciális: 1 pont
  5. Buff szükséges: itt azért nem kell elmagyarázni szerintem, hogy csábítóbb egy olyan szerver, ahol nem kell buffért könyörögni és fizetni, mert hiába tökéletes a karaktered minden holmija, nem bírod a szintednek megfelelő pályát.

    • Igen: 0 pont
    • Nem: 1 pont
  6. Fordítási minőség: fordított rootok esetén mindenképpen szükséges a fordítás minőségéről beszélni, eredetileg magyar nyelvű rootoknál pedig a helyesírási hibákról.

    • Rossz: 0 pont
    • Átlagos: 0.5 pont
    • Kielégítő: 1 pont
  7. Játékosok száma: itt próbálok több időpontban is felmenni a szerverre ellenőrizni a játékosok számát, népszerű farmos helyeket megnézni, hogy mennyien vannak, mennyire sivár vagy éppenséggel túlzsúfolt a szerver.

    • Kevés/elenyésző: 0 pont
    • Tömegnyomor: 0.5 pont
    • Ideális: 1 pont
  8. Ingame wiki

    • Nincs: 0 pont
    • Van: 1 pont
  9. Infláció mértéke: yangdrophoz mérten a szintnek megfelelő felszerelések árát figyelembe véve.

    • Hiperinfláció: 0 pont
    • Elfogadható mértékű infláció: 0.5 pont
    • Elnyésző mértékű infláció: 1 pont
  10. Karakterépítés: ha skillek, egyéb extrák nehéz vagy hosszas küldetésekhez vannak kötve, akkor természetesen nehezített karakterépítésről beszélünk. Amikor csak a pontokat kell a megfelelő helyre pakolni és optolni, akkor az egy átlagos építés, ha nem kell semmilyen extra egyik kaszthoz sem, hogy kihúzd a karaktert, akkor könnyített karakterépítésről van szó.

    • Nehezített: 0 pont
    • Átlagos: 0.5 pont
    • Könnyű: 1 pont

 

Tehát ezek alapján fogom a szervereket értékelni a következő időkben. Természetesen ez az én szubjektív véleményemet fogja tükrözni, nem pedig az összes játékosét. Az én véleményemtől, értékelésemtől függetlenül elfogadom azt, hogy valakinek bejön az, ami az én nézetemben nem ajánlott és az, hogy valaki jól érzi magát egy szerveren, esetleg hosszabb időre le is köti, az nem csodabogár, mivel minden embernek más az igénye, más élvezeti faktorokat vesz figyelembe.

 

Jó szórakozást!

A bejegyzés trackback címe:

https://metinkritikus.blog.hu/api/trackback/id/tr5018411543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása